Apotheek – Huisartsenpraktijk Donkerbroek – Donkerbroek

Welkom op de website van huisartsenpraktijk & apotheek Donkerbroek

U kunt op onze site 24 uur per dag informatie krijgen over onze praktijk, gezondheid, nieuws en nog veel meer.

Tevens kunt u uw recepten herhalen via internet, een afspraak digitaal inplannen bij de huisarts of een e consult doen. Dit kan middels de bovenstaande buttons als u ingeschreven staat bij ons in de huisartsenpraktijk en een eenmalig account heeft aangemaakt.

Huisartsenpraktijk Donkerbroek
Herenweg 43 8435 WP Donkerbroek

Apotheek

1. Medicijnen bestellen kan via

  • deze website gedurende de hele dag, via Patiënten portaal onder kopje “Herhaalrecepten” (u moet hiervoor eerst eenmalig een account aanmaken) Bij online bestellen voor 12:00 uur ligt het de volgende werkdag na 15:00 uur voor u klaar.
  • telefoon, tussen 8:00 – 10:00 uur.
  • bij voorkeur geen lege doosjes inleveren bij de apotheek

Medicatie die u voor 10 uur telefonisch of voor 12 uur digitaal ’s ochtends bestelt, staat de volgende middag voor u klaar!

LET OP:

Vanaf woensdag 1 september 2021 krijgen wij op WOENSDAG geen medicijnen meer geleverd door onze groothandel.

Wij verzoeken u om hiermee rekening te houden bij het bestellen van uw medicatie en uw herhalingsaanvraag tijdig in te dienen.

Proactief Herhalen

Proactief herhalen is een herhaalservice waarbij wij een maal per drie maanden al uw medicatie herhalen en klaarmaken. U krijgt dan van ons bericht wanneer het voor u klaarstaat. Heeft u hier belangstelling voor, dan mag u contact met ons opnemen. Wij willen graag zoveel mogelijk medicatie via deze service gaan verzorgen.

Wanneer u gebruik maakt van deze service, hoeft u er zelf niet meer om te denken dat de medicatie op tijd wordt besteld. Gemak dient de mens.

2. Afhalen medicijnen

Afhalen medicijnen kan elke werkdag; ’s ochtends tussen 8:00 – 12:00 uur en ’s middags tussen 15:00 – 17:00 uur. Wij willen u met klem vragen om alleen tussen deze tijden de medicatie op te halen! Tussen 13:00 en 15:00 uur zijn de assistentes druk bezig met het klaarmaken van de medicijnen. Hierbij mogen geen fouten gemaakt worden. U wilt kwaliteit, wij willen kwaliteit leveren. Indien het niet mogelijk is om tussen deze tijden de medicijnen te halen, dan kunt u met de assistente een afspraak maken voor een andere afhaaltijd. In geval van nood kan dit eventueel ook na 17.00 uur.
Wegens de strenge privacyregels mogen we medicatie van meerdere patiënten op hetzelfde adres niet in 1 zakje stoppen. Haalt u (ook) medicatie op voor een ander? Geef dit duidelijk aan, ook moet de patiënt hiervoor schriftelijk of telefonisch toestemming hebben gegeven.

3. Inleveren medicatie

Vanwege de coronamaatregelen vragen we u om oude medicatie in een plastic zak in te leveren en dus geen losse doosjes/stripjes aan de balie. Dit geldt ook voor de naaldencontainer. We vragen u om thuis alle doosjes om de medicatiestrippen te verwijderen en deze thuis bij het afval te gooien. Dus graag alleen losse pillen of pilstrip in een plastic zak inleveren.

4. Bezorging

Indien u zelf niet in staat bent om uw medicijnen op te halen, dan is er de mogelijkheid dat u de medicijnen thuis bezorgd krijgt. Het vaste bezorgmoment is woensdagmiddag. Houdt u hiermee rekening tijdens het bestellen van uw medicijnen! Wij willen u aanraden de medicijnen/verband in dat geval te bestellen op maandag, zodat er voldoende tijd is om de bestelling klaar te maken.
In geval van nood is er elke dag bezorging mogelijk.

5. Specialistenrecepten

Deze mag u te allen tijde afleveren in de apotheek! Dit is tevens van belang vanwege de medicatiebewaking! Wilt u het recept van de specialist zo spoedig mogelijk inleveren bij ons, zodat wij het tijdig kunnen klaarmaken?
Zorg er daarom voor dat u uw geneesmiddelen zo veel mogelijk in onze apotheek haalt. Krijgt u na een ziekenhuisbezoek geneesmiddelen mee, dan vragen wij u om dit aan ons door te geven, zodat we op kunnen nemen in ons bestand. Het is onze taak om u zo goed mogelijk te begeleiden bij medicijngebruik. Door uw medische geschiedenis en medicijngebruik aan elkaar te koppelen, kunnen wij u begeleiden bij een veilig geneesmiddelengebruik.

6. Actueel medicatie overzicht

Elke jaar krijgt u van ons een lijst met uw actuele medicijnen mee bij uw bestelling. Bij wijzigingen krijgt u een nieuwe lijst. Deze dient u goed te bewaren!
Deze lijst dient u bijvoorbeeld mee te nemen naar elk ziekenhuisbezoek, Dokterswacht of elders. Hierdoor zijn andere hulpverleners op de hoogte van uw medicijngebruik, wat belangrijk is bij bepaalde beslissingen. Het is dus erg belangrijk voor uzelf!

7. Mijn hulpmiddelen winkel

De levering van hulpmiddelen moet voortaan via speciale hulpmiddelenwinkels. Als apotheekhoudende huisarts vinden wij het belangrijk dat de hulpmiddelen in ons dorp laagdrempelig beschikbaar blijven. Daarom werken wij vanaf 1 januari 2021 samen met Mijn hulpmiddelenwinkel voor de hulpmiddelen. Mijn Hulpmiddelenwinkel is een hulpmiddelenwinkel die speciaal door apotheekhoudende huisartsen is opgericht.

Om uw hulpmiddelen te verzorgen hebben we een ingevuld toestemmingsformulier nodig. Dit formulier kunt u halen bij de huisartsenpraktijk.

Het bestellen van uw hulpmiddelen kunt u vanaf 1 januari 2021 online regelen. Dit kan op de website van Mijn Hulpmiddelenwinkel, www.mijnhulpmiddelenwinkel.nl. Heeft u hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling? Of heeft u vragen over deze nieuwe werkwijze? Neem dan gerust contact op met de assistente van de huisartsenpraktijk.

8. Koppeling met andere apotheken

In het kader van de veiligheid omtrent medicatiebewaking zijn wij gekoppeld via LSP.
Dit houdt in dat andere apotheken (ook ziekenhuis) in kunnen kijken in ons medicatiesysteem. Dit is van belang indien u medicatie verstrekt krijgt in een andere apotheek. Op deze manier kunnen problemen voorkomen worden. Het kan uiteraard dat u hiermee niet akkoord gaat. Geeft u dit dan zo spoedig mogelijk aan bij ons.
Verder heeft u een aantal rechten als patiënt:
  • u heeft het recht om de eigen gegevens in te zien of hiervan een kopie te ontvangen
  • u heeft het recht gegevens af te schermen van inzage door andere zorgverleners
  • u heeft het recht gegevens te laten verwijderen, aanvullen en/of te wijzigen.

Vanwege het voorkeursbeleid van de zorgverzekeraars zal het (helaas) voorkomen dat wij een bepaald geneesmiddel niet op voorraad hebben!
Elke drie maanden gaat de zorgverzekeraar kijken welke firma het goedkoopste middel heeft. Deze wordt vervolgens alleen vergoed. Dit houdt in dat het voor kan
komen dat u elk half jaar een ander doosje krijgt van uw vertrouwde medicijn……….
Omdat wij niet van te voren weten welk middel zal worden vergoedt, houden wij de voorraad zo klein mogelijk. Helaas voor u en helaas voor ons.
Wij hopen dat u er begrip voor op kunt brengen.